Follow systerodhner.blogg.se - Lyckad och Photoshopad

Lyckad och Photoshopad

J- " Ta en fin bild nu när jag för en gångs skull är uppklädd, ser proper ut OCH känner mig fin! Jag har ju för fan blus OCH rödvin, taaaa bild!!
C- " Bild?"
J-"Ja, du vet- en sån där som våra vänner alltid lyckas med och som de sedan lägger upp på Instagram och en blir övertygad om att de blivit photoshopade i smyg eller helt enkelt går runt och är supernystrukna 24/7. Nu ser jag äntligen likadan ut, fattar du inte, det är nu det händer ju!"
 
Klick klick...
 
 
C- "Titta vad fin!"
J- ".............. Kanske en till utan blixt?"
 
Klick klick.......
 
J & C- "........"
 
Ja mina vänner, så där kan det alltså vara när man är en helt vanlig människa i en dåligt pixlad vardag.
Här sitter jag i en flott hotelbar och är lite (ganska mycket) lagom lullig kl. 16 på en onsdag, tillsammans med min trogne vapendragare.
Vardan denna lyx undrar ni nu?
Det ska jag tala om! Jag har idag varit på min första riktiga arbetsintervju, i en bransch som är helt ny för mig (detaljhandel), på ett språk som inte är mitt modersmål och i ett land som inte är mitt hemland och det gick som en dans utan mig som dansös! (dvs. smidigt och snyggt). 
Stolt som tuppen är jag över mig själv faktiskt. Det var läskigt, men eftersom jag är förespråkare av "Love Over Fear" så var det bara att på darriga ben äntra byggnaden, skaka chefens (inte lika svettiga som min) hand och sedan börja briljera. Easy Peasy!
Nu får vi se om de ringer upp med fantastiska karriärmöjligheter inom en snar framtid, håll tummarna för mig!
 
Nu kommer vi ihåg att fortsätta utmana oss själva fastän vi inte känner för det, tro på oss själva även när vi inte vill och alltid, alltid, alltid fira ordentligt när vi varit modiga, okej?
Imorgon ska vi alla fira som fan här, det är nämligen St Patrick's Day! Det lär bli grönt & skönt, I'll keep you posted.
 
 
/Johanna 💕
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda:

fina bilder

2 Jessica :

Haha, ni två är underbara <3

Svar: Snart kommer vi hem och dricker öl med er! ♡
Syster Odhner

Kommentera här: