Follow systerodhner.blogg.se - 35K på Instagram

35K på Instagram

 
 
 
Affirmation of the day is " I am enough".
 
Tusen miljoner tankar höll mig vaken hela natten, omöjliga att stänga av. På sistone har jag känt mig ogrundad och i obalans.Det blir ofta så under perioder då jag inte kan få utlopp för all min energi, fysiskt.  Jag vet att det är fel att söka lycka och välbefinnande utanför mig själv, men kan inte låta bli att fundera på hur en skulle kunna få bekräftelse från olika håll. Borde jag starta en podd? Eget företag? Satsa på min musik? Bli elefantskötare? Uppfinna något? Bygga en jävla robot? Jag måste väl ha någon sorts talang som kan göra mig känd?!
Jag har scrollat runt så mycket på sociala medier på sistone att det nu känns som att alla är kända och att även jag måste hitta något sätt att få 35K på Instagram. Annars är det ute med mig. For real.
Vänta, vad håller jag på med? Meningen är väl att det inte finns någon mening och att det är just denna insikt som gör att vi kan leva i nuet, finna lycka och balans? Jag lovar mig själv att min drivkraft alltid ska komma inifrån och inte från externa faktorer (läs bekräftelsehysteri). 
 
Så hur cheesy det än kan tänkas låta, påminn dig själv om att du duger. Oavsett om din dag har varit skit- do it. Om du som jag åt en halv plåt kärleksmums istället för att träna eller kollade Netflix istället för att söka jobb.Oberoende av yttre faktorer- "You are enough". Nu säger vi det till oss själva 7000 gånger (även fast vi inte lyssnar) för vi vet ju att det är sant. Alltså, innerst inne sant. Själv har jag PMS och vet ingenting idag mer än att jag vill att Chrille ska låta mig vara ifred men samtidigt hålla om mig (tålamodet hos den mannen). 
 
Övertyga dig själv så du sen kan hjälpa till att sprida det vidare som ett virus till andra: "I am enough".
Så, mina damer och herrar skapas de berömda ringarna på vattnet. Det var väl inte så svårt! Eller..
 
Puss på er!

Kommentera här: