Follow systerodhner.blogg.se - Så håller jag mig i toppform

Så håller jag mig i toppform

Idag är en underbar dag!
Vaknade av att min kärleksfulla pojkvän kysste mig ömt på pannan och sa hur mycket han älskade mig. Drack sedan en superfräsch och nyttig grön smoothie, körde skiten ur mig på gymmet och åt sedan en fantastisk hemmagjord Puttanesca. Efter att ha yogat i en timme satt jag länge och bara kände tacksamhet över allt vackert jag har i mitt liv.
Eller....
...Så vaknade jag av en hostattack så kraftig att min pojkvän skräckslagen försökte komma bort från mig. Halsen känns som jag tuggat taggtråd, alltså ingen träning för mig idag. Frukosten bestod av gröt(utan mjölk för den hade vår inneboende glömt framme över natten) och sedan parkerade jag mig i soffan för att skriva CV. Efter fjärde avsnittet av OC och exakt noll skrivna ord började jag känna mig hungrig. Var för lat för att att micra min mat så jag åt ett paket kakor istället. Fick så dåligt samvete över kakorna och att jag inte gjort något vettigt med min dag, så jag tvingades äta 100 g choklad och sätta på avsnitt fem. Känner mig otroligt meningslös idag.
Yogade en timme och blev på ännu sämre humör. Kände mig stel och trött, tankarna var överallt och kunde inte finna balans i en enda position.  Efter Savasana sände jag som vanligt positiva tankar till allt jag har att vara tacksam för i mitt liv. Detta är alltid mitt sätt att tänka på, men inte alltid hur jag känner.
Idag känner jag mig trött, svag och ledsen. Jag har dåligt samvete över att jag är här och inte hemma i Sverige hos min familj som går igenom en tuff period. Jag saknar mina vänner och jag längtar hem. Jag är trött på att konstant frysa och på att inte ha råd att sätta på värmen, ledsen över att känna såhär och inte enbart glädjas över att jag är med den jag älskar. 
 
Detta är dock livet. Dagar som denna har vi alla ibland, det är okej. Acceptera alltid alla känslor som dyker upp, undvik dem inte. Lita på flödesprocessen och att det går över. Säg till dig själv att det är okej. Du är okej. 
 
Nu ska jag ligga kvar på soffan en stund, gråta, kolla sjätte avsnittet av OC och sedan ska jag torka tårarna, resa mig upp, micra min mat och skriva det förbannade CV:t. Lägg på minnet att det alltid är okej att ta sig tid till att bryta ihop, så länge du kommer ihåg att alltid resa dig upp igen. 
 
Ett å två å heeeej!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Krya krya! Älskar att man kan läsa om hur du har det. Så känns det som att man umgås hela tiden ändå!❤️

Svar: Alltid spännande med en anonym skribent <3
Syster Odhner

2 Cilla:

Haha, har skrattat så mycket åt detta inlägg. Gillar att du skriver om hur du verkligen mår och inte att du har det fantastiskt jämt. Som många gör. Och det ordnar sig Johanna, man får maratontitta TV-serier och äta choklad en hel dag, det är okej. Imorgon kanske du har världens mest produktiva dag istället. Att man är hög och låg är väldigt viktigt. Saknar dig massor och hoppas att jag kan komma och hälsa på snart, snart. Då ska vi dricka CAVAAA! Kram kram kram kram kram.

Svar: Cavaaaaaaa😍😍Vad kul att det fick dig att skratta, saknar dig massor!!
Syster Odhner

3 Falken:

HAHAHAH, NU HAR DU EN FÖLJARE!!!

Svar: En TV-kändis dessutom!
Syster Odhner

4 Falken:

HAHAHAH, NU HAR DU EN FÖLJARE!!!

Kommentera här: