Follow systerodhner.blogg.se - Livet Som Delfinskötare

Livet Som Delfinskötare


 
När jag var liten fantiserade jag ofta om att åka till ett varmt land och jobba som delfinskötare. Jag fantiserade om att bli en världskänd sångerska och jag skulle kunnat ge vad som helst för att få magiska krafter. 
Barn är omedvetet bäst i världen på att drömma och fantisera. Denna förmåga bleknar mer och mer med åldern och hos vissa människor försvinner den sorgligt nog helt.
Något av det absolut sämsta du kan göra för ditt själsliga välbefinnande är att sluta dagdrömma. Att bli så uppe i varv och intrasslad i alla vardagliga, rationellt styrda sysslor att du inte längre tar dit tid till skamlöst fantiserande. Att låta rationella tankar och måsten ta upp all plats i din hjärna är ett effektivt sätt att kväva din kreativitet och är direkt livsfarligt för din motivation. 

Du kanske tycker denna texten är tramsig och funderar på att sluta läsa nu. Gör inte det. Det kan kännas onödigt att ta sig tid att drömma, särskilt i ett samhälle där tempot ofta är uppskruvat till max. Du lever med ständigt överhängande krav och blir matad med falsk information om att du inte är någonting värd om du inte "lyckas", blir rik eller känd. Jag går också i fällan ibland(ofta), låter mig luras och stressar upp mig. 
För att inte trilla dit ser jag till att meditera, manifestera och omge mig med människor som är mästare på att sätta sina drömmar till verket. Många av mina vänner är nu egenföretagare till följd av att de gjort verklighet av sina drömmar och två av mina närmsta vänner(Räkan&Charmed) måste nog klassas som experter inom området "allt är möjligt". Människor som ni är en ständig inspirationskälla för mig och jag respekterar er oerhört. 
Mina drömmar har i ärlighetens namn inte förändrats nämnvärt sedan jag var liten, men fler har adderats! Idag satt jag och Chrille och pratade om allt vi redan har uppnått och det vi vill syssla med(oberoende av ekonomi etc) i framtiden. Detta resulterade i många bra ideér som ni kommer få se mer av inom en snar framtid...

Sätt dig nu ner och fundera på detta: 
Vad är jag bra på?
Vad vill jag syssla med?
Hur kan jag göra verklighet av detta? 
Kom ihåg att du har makten att forma ditt liv så som du vill ha det. Du duger precis som du är och den enda du ska bry dig om att göra stolt är dig själv. Säg till dig själv "jag kan". 
Meditera. Ta dig tid att dagdrömma och kom ihåg att livet är nu, inte sen. 

Mycket kärlek
/Johanna
 

Kommentarer:

1 Falk:

FMT❤️

Svar: FMT❤
Syster Odhner

2 Gunners And Zeppelins:

Det var en fin stund! 😃 Behövde det ❤️

Svar: Det var fint <3
Syster Odhner

3 Chrille:

Det kommer bli ett fint år <3

4 Räkan:

<3

Kommentera här: