Follow systerodhner.blogg.se - Bläddra Bacon

Bläddra Bacon

 
Storbritannien är bra på mycket, men det kulinariska...
Suget efter riktig mat med bra råvaror(eller typ snabbmakaroner & köttbullar) börjar redan bli outhärdligt. Särskilt när ens vänner envisas med att skicka bilder som dessa, från Sverige. Vissa saker visste jag att jag skulle sakna, som: Mjölkchoklad, gammeldansk, saltlakrits, grovt bröd & kanelbullar. Hade dock ingen aning om att jag skulle sakna:
 
*Fullkornshavregryn (lyxigt ju!)
*Vitt bröd som inte är rostbröd
*Korv som inte är grå
*Disktrasor som suger (är jag vuxen? )
*Bakverk utan frukt i
*Flourskölj
 
Bakade kärleksmums idag. Skickade iväg flatmate till Tesco. Han kom hem med smörgåsmargarin med olivolja. Vaniljsocker finns inte och på frågan "var är vispen" blev svaret "whisk - what? ". Gjorde trots detta ett tappert försök (vispade "ägg & socker poröst" med en gaffel). På frågan varför ugnen var full av rå bacon blev svaret "jag ska ha dem till middag ikväll, låt dem vara!".
 
Jag skulle kunna döda för korvstroganoff. The struggle is real. 
Oscarsgalan nu då va?
 
/Johanna
 
 
 

Kommentarer:

1 Thulin:

Låter som att vi får checka in en extra väska med bara mat ;)

Svar: Jaaaaaa!!!!🙌💃😆
Syster Odhner

Kommentera här: