Göteborg- Here I Come

Snart är det min favorithögtid- Påsk!
Jag älskar fjädrarna, att växtligheten börjar vakna till liv och att det oftast har börjat lukta vår i luften. Och så de där påskäggen också ja.. 
 
Nu byter jag ut denna vackra vy (Hur bra ligger vår lägenhet?) och fantastiska kvällshimmel mot stadspuls och moderlig kärlek. Hej då Dundee - Hallå Göteborg!
 
Det jag ser absolut mest fram emot (förutom att träffa alla vänner och familj såklart) är bullar!! Jag ska äta minst tre bullar om dagen, olika sorter. Och mammas hemlagade mat, HUSMANSKOST I MITT HJÄRTA! Ska tvinga henne göra pannbiff med löksky. Bröd med ost. Ost ost OST. Ska krama ihjäl min lille misse, Tonic (Trots svår allergi..) och jag ska skvallra sönder öronen på mina vänner. 
Tro det eller ej, men det är även min 25-års dag nästa fredag och det ska firas med pompa och ståt! Så glad att nästan alla mina vänner har svarat att de kan komma. Det betyder Cava i floder och dans inpå småtimmarna, OPA!
 
Så taggad på att spatsera gatorna fram, i Götet for a change. Ses snart mina vänner!
Puss på er 

Vår i Dundee

Våren är kommen!!!
Såhär kan en typisk kvällspromenad i Dundee se ut: 
 
 
Skeppet heter "The Unicorn" och är Tripadvisor-hyllat. Det förekommer bland annat blues och jazzklubbar ombord. Perfekt, mitt på vår gata!
 
 Nästan alla gator i Skottland är fyllda med coola gränder och mäktiga byggnader.
 
 
 Husen ni ser på andra sidan vattnet är vår gata 
 
***
Ut och njut av våren nu, puss på er!
/ Johanna
 

Back To The Gym

 
 " Och det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver"
 
***
 
Tog på mig träningskläderna + de snabba rosa sockorna och knallade iväg till gymmet idag. Träning brukar ju i alla fall höja humöret en aning och i de allra flesta fall när det kommer till knäskador är cirkulationsträning bra och inte skadligt. Körde ett lite lättare benpass, får se hur knät svarar på detta...
 
Cykelintervaller 20 min
Squats med boll mot vägg 3x20
Leg curl (Hamstrings) på boll 3x20
Höftlyft på boll 3x20
Hip abductor på boll (bäckenlyft med boll mellan låren) 3x15
Curtsy lunge 3x15/ ben
Draken på Bosuboll (med vikt) 3x8 / ben
Tåhävningar på ett ben på Bosuboll 3x10 / ben
 Hela tiden aktivitet i mage och bäcken och glöm inte att andas!
Stretchen vävde jag in i mitt dagliga yogapass. 🌺
 
Ta hand om er.
 
/ Johanna